måndag 27 augusti 2007

Vintage



Hittade ett jättefint nysilverfat på fot på Myrorna som till min stora glädje passade perfekt till min odlingsklocka, nu när hösten kommer så har jag hittat en alternativ användning till denna annars väldigt praktiska pryl. De blågröna flaskorna är från Myrorna och den med mönster på har jag köpt hos Katarina Elmer-Jensen i Hönsinge, den är designad av Lisbeth Dahl. Även de små burkarna i blått och grönt kommer därifrån. Den vackra prinsessklänningen i siden har min mamma hittat på loppis till min dotter. Den är så söt, med klädda knappar i ryggen.Borsten med nysilver har jag också fyndat på Myrorna. Man kan fortfarande göra sådana fynd på Myrorna, men när jag vände på ett par ridstövlar till min dotter så stod det 150:-, helt absurt, då kan jag lika gärna köpa nya. Kakburkar och saltkar, assietter har jag fyndat på loppis. Den lilla glastratten har jag hittat i garaget!!! Den har legat gömd i ett hörn i det gamla skåpet sedan de gamla ägarnas tid. In i diskmaskinen och den är som ny......fast gammal i alla fall.

Inga kommentarer: