torsdag 6 december 2007

Julstrul




Det är så mycket man ska hinna med innan jul, eftersom jag aldrig inreder på samma sätt som året innan, så blir det lite förvirrat i början. Som det ser ut nu så har jag en cremefärgad/vit bas med inslag av silver i hela stora rummet...den fina ljusstaken har jag köpt på Vellingeblomman, den var inte billig, men det finns tre ljuslägen och man tänder/släcker och ökar ljuset genom att bara röra vid den. Mycket bra med andra ord! I köket har jag i år försökt mig på en "rysk" variant, som är lite förvirrat blandad med svensk jul. Men de ryska dockorna, den svenska renen och det turkosa tyget med ryska rosor, det piggar liksom upp en hel del. Köpmannadisken och hyllorna som inte syns här har jag proppat fullt med gamla kakburkar i rött med turkosa blommor...men bilden blev inte bra...får återkomma med detta..

Inga kommentarer: