måndag 17 mars 2008

Påskrunda

Utanför viner snöstormen och mina krokusar och hyacinter lider i min trädgård. Lite trist känns det allt, påsken kommer lite för tidigt i år enligt min mening, det är ju den helgen som man ska känna att våren verkligen är på väg, men hur ska man kunna göra det när snön yr utan för fönstret. Nåja, ger ni er i alla fall ut till påsk och kör en runda så har ni mina rekommendationer här: Kör 101 till Anderslöv, besök Sandreva vid sidan om banken mitt i byn, fortsätt till Katharina Elmer Jensen i Hönsinge, någon kilometer efter Anderslöv, kör tillbaka några meter och ner mot Klagstorp, ja, nu är ni i mina trakter och forsätt sedan mot vackra Äspö och Smyge. I Smyge hittar man längs med bygatan butiken Move, med vackra 1700-tals möbler och inredning, vidare mot Stallet på Udden och kanske en räkmacka vid hamnen om vädret tillåter. Agdas i Simremarken är nästa mål när man styr vidare mot Trelleborg, på vägen finns även Ting Ute & Inne med många fina ting. Sedan får man med hjälp av kartan ta sig vidare mot Haglösa och varför inte avsluta på Vellinge Blomman. Vilken härlig tur och så många fina saker man får se och vilken natur. Söderslätt är verkligen vackert.

1 kommentar:

ColonialEast sa...

Hje! Första gången jag hittat till din blogg. Vilka fina bilder från dina montrar på mässan. Det måste ha varit hur fint som helst! Kika gärna in hos mig om du har tid. Önskar dig en go' och gla' påsk!