måndag 3 september 2007

Höst





Ja, så var det höst och det känns som om det aldrig riktigt var någon sommar. Därför har jag lite svårt att känna "höstinredningskänslan". I vanliga fall när hösten och mörkret närmar sig vill jag klä in mitt hem i tjocka textilier, murriga färger och många stora stearinljus som värmer från insidan. Men i år vill jag bara hålla kvar ljuset, så jag inreder i cremefärgade textilier med inslag av duck-egg-blue. Var lite inne på att plocka fram alla mina bruna detaljer, kuddar i bredspårig brun manchester, tjock pläd i fuskmocka med fleece på baksidan osv. Till det bruna (som ju har hängt med ett tag) känns det väldigt fräscht och nytt med den smutsblå nyansen. Vi får väl se, kanske jag byter ut det cremefärgade och tar in det bruna i kombination med duck-egg-blue som också är väldigt fint tillsammans. Men nu vill jag hålla kvar ljuset och det lilla av sommaren som vi fick det här året. Men visar i alla fall lite exempel på det bruna och blå....kanske någaon annan nappar på trenden...nu när hösten har tvingat sig på oss. Ullmatta: Angela Adams Exklusiv papperstapet Delight: Intrade
Överkast och överdrag: La Redoute

Inga kommentarer: