måndag 10 september 2007

Loppis

Nu har jag äntligen fått arbetsyta i mitt nya sovrum (jag vet att man inte ska arbetsrum i sovrummet, men vad gör man när man inte får plats annerstädes...Sonen fick i alla fall flytta till det mindre rummet, man han är lika nöjd som jag eftersom det finns massor med plats i hans nya rum (kan vara för att mamma nu städat så att allt står på sin plats) han har även kvar en hel del leksaker på mitt rum, men det gör inget just nu. Har han inte burit ner de själv inom en månad så åker det i källaren och om ett halvår åker det till loppis. På tal om loppis så hann jag en vända på en sådan i helgen även om det var tajt med tid. Tyvärr hann jag inte föreviga prylarna med kameran (som på något mystiskt vis försvunnit i flytten till ovanvåningen. Kanske jag kan med ord beskriva fynden så får jag återkomma med bilder sedan. Två enooooooorma gamla gedigna tvättkorgar i kanonskick, en spegelram som nog har ganska många år på nacken som jag ska sätta spegel i (putsa lite på baksidan med svinto så ser spegelglaset äldre ut) en kristallkaraff, lite ljusstakar och annat kul. Fick en fin retroklocka av grannen i blått (Tack John!) annars blev det inte mycket över till grannarna att inhandla eftersom jag hade lyckats plocka åt mig det mesta av värde. Men oj så bra man mår när man fyndar biiiiiiiilligt. Hur som helst, det kommer bilder snart.

Inga kommentarer: